Souboj skupin

Tato pravidla upravují boj v aréně na základě zkušeností z minulých ročníků Díry a Kekelové ligy. Vlivem poměrně velkého počtu bojujících a systému boje dochází k úrazům, které mají tato pravidla za cíl minimálně omezit. Rozhodně však nejsou vyčerpávající, rozhodčí nikdy nevidí vše a všechny bojující prosíme, aby bojovali v duchu fair play a zdravého rozumu.

Vlivem adrenalinu se možná prohra může v danou chvíli zdát jako největší křivda na světě, ale myslete na to, že se po víkendu zase všichni potřebujeme vrátit v pořádku k rodinám, partnerům (případně i práci, škole) a i Vy můžete být jednou v pozici svého soupeře.


1. Základní pravidla

• Boj probíhá v aréně s pevným ohraničením (šraňky).

• Vítězem kola se stává sark, který eliminuje všechny soupeře (tzv. last man standing), viz odstavec 5.

• Vítězem se stane ten sark, který vyhraje dvě kola. 

• Souboj není časově omezen.


2. Sark

• Sark musí mít minimálně 6 členů, maximum je 8.

• Sark si zvolí kapitána, který jediný může komunikovat v případě sporných situací.


3. Povinná výstroj člena sarku

  • přilba s batvatem nebo vývazem a řemínkem pod bradu
  • prošívaná zbroj, nebo její ekvivalent, kryjící celé tělo 
  • krytí tváře, např. přilba s nánosníkem a lícnicemi nebo „klobouk“ a vysoké podbradí
  • ochrana krku, např. kožený nákrčník, vycpaný límec na prošívanici
  • vrstvy na krku se musí překrývat tak, aby byla vždy kryta páteř
  • velmi doporučujeme ochranu kolen (např. vycpané nohavice nebo myšky) a holení
  • historizující obuv s koženou / hladkou gumovou podrážkou (žádné „kanady“ ani jiné moderní boty)


4. Výzbroj

  • K soubojům jsou používány pouze měkčené zbraně, není možné používat zbraně obsahující kovové části v oblasti, kterou je zasahován protivník.
  • Štít musí mít hrany obaleny surovkou, plátnem nebo provazem.
  • Minimální velikost štítu je Kruh o průměru 55cm, nebo obdélník (mandle a pod.) o rozměrech 45x55cm. 
  • Minimální délka sečné zbraně činí 60 cm, drtivé 50 cm.
  • Drtivé zbraně musí být měkčeny do 1/3 délky.
  • Cepy nejsou povoleny.
  • Délka obouruční zbraně je minimálně 120 cm a maximálně 200 cm.
  • Měkčení je nutné ve 2/3 délky zbraně.
  • Obouruční zbraň je nutné držet po celou dobu oběma rukama, není dovoleno používat ruku bez zbraně k povalování soupeře.
  • V případě nejasností ohledně zbraní doporučujeme předchozí domluvu.


5. Pravidla pro boj

  • Kola se účastní vždy maximálně 5 členů sarku.
  • Střídání je povoleno pouze mezi koly.
  • Bojovat lze pouze při splnění podmínky „plných rukou“.
  • Souboj řídí šéf arény (Grad) a jeho čtyři pomocníci (Gazgradi).
  • Grad posuzuje sporné momenty a konzultuje skrze kapitány stížnosti bojujících.
  • Grad také provádí kontrolu zbraní před každým soubojem.
  • Souboj začíná Gradovým zvoláním SHABRAK, odmávnutím a úderem gongu.
  • Souboj je přerušen Gradovým pokřikem PUZGH a praporkem sudího.
  • Vítězem se stává sark, který eliminuje všechny soupeře.
  • K eliminaci dochází vytlačením z arény a při kontaktu třech bodů se zemí (chodidla jsou první dva body a vždy jsou uvažovány v kontaktu se zemí).
  • Za třetí bod je považováno i opření se štítem o zem. Za třetí bod není považováno opření se o ležícího soupeře (to však neplatí pro ruku/štít za jeho zády).
  • K eliminaci dochází v případě ztráty zbraně/štítu, takovou zbraň není možné zvedat. Zároveň není dovoleno vzít si jinou zbraň.
  • V případě sporných/nepřehledných situací může být bojovník eliminován i rozhodnutím rozhodčího.
  • Eliminovaný bojovník zaujme pozici, ze které je zřejmé, že se již neúčastní boje, v ideálním případě opustí arénu, smrt se nehraje.
  • Kolo může být dále ukončeno za stavu bojovníků 5 vs. 1 nebo 4 vs. 1 ve prospěch sarku s vyšším počtem žijících bojovníků.


6. Pravidla pro boj na šraňkách

  • Přes šraňky nesmí přesahovat žádná část těla bojovníka. Pokud není aktivně vytlačována soupeřem 
  • Boj u hrazení je kontrolován rozhodčími, kteří mohou boj přerušit a nařídit odstoupení od šraňků, případně udělit varování apod.


7. Techniky

Povolené

  • zásahy zbraní do těla kromě rozkroku, kolen, krku a obličeje
  • navalení štítem
  • skládky


Zakázané

  • kopy
  • údery hranou štítu
  • páky
  • údery neměkčenou částí zbraně (spodní část topora, hlavice meče...)
  • body (mečem, tesákem...)
  • tahání za helmu
  • škrcení
  • cílené a opakované útoky na oblast kolen
  • údery pěstí


8. Karty

  • Karty uděluje Grad na základě podnětu Gazgradů a vlastního uvážení.
  • Karty jsou udělovány členům sarku v případě hrubého porušení pravidel, např. nesportovní chování, použití zakázaných technik apod.


ŽLUTÁ KARTA

  • Žlutá karta se uděluje za nesportovní chování, záměrné, opakované či závažné porušení pravidel.
  • Pokud bojovník obdrží dvě žluté karty v daném zápase, je okamžitě vyloučen z arény bez možnosti vystřídání. Vyloučení platí do konce zápasu.
  • Žluté karty jsou zapisovány v průběhu turnaje, pokud jeden hráč obdrží třetí žlutou kartu, dostane zároveň kartu červenou.

ČERVENÁ KARTA

  • Červená karta může být udělena za zvlášť závažné porušení pravidel, případně ignorování varování rozhodčích nebo vědomé způsobení zranění. Lze ji dostat také za nesportovní chování (např. házení výstroje).
  • Člen sarku končí v celém turnaji a může být rozhodnutím soudce vystaven veřejnému opovržení a hanbě. Pokud tímto počet členů v sarku klesne pod 5, končí celý sark.
  • O červené kartě nelze diskutovat.

Závazná pravidla pro boj v turnaji skupin (např. držení se šraňků, výměna zbraní, odchod bojujících apod.) budou vysvětlena před jeho začátkem (nejspíše v pátek večer). Účast kapitána na poradě je povinná. Účast ostatních členů na briefingu je možná, avšak dotazy a připomínky musí komunikovat skrze kapitána.


Částečně editováno, text vytvořila Ostravská kekelová liga.